Lëvizja ajrore për shumë kompani fluturimi ndaloi pasi një përditësim i gabuar nga CrowdStrike shkatërroi kompjuterët Windows anembanë botës. Në kohën e publikimit, gati 3,500 fluturime janë anuluar në mbarë botën, sipas FlightAware.
Ndërsa ndërprerja e IT-së po shkakton dhimbje koke për udhëtarët, mund të ketë gjithashtu një efekt të papritur atmosferik: qiell më të pastër dhe ndoshta temperatura më të ulëta, sipas David Travis, një shkencëtar që ka kryer kërkime pioniere se si avionët mund të ndikojnë në atmosferë. Efekti nuk do të jetë i theksuar ose afatgjatë, por ai thekson se si aviacioni mund të ndikojë në klimën në mënyra të papritura.
Aeroplanët që fluturojnë në lartësi të mëdha shpesh lënë disa vija të forta që krijohen kur motorët e avionëve hedhin avujt e ujit dhe ndotjen në atmosferë. Ndërsa gjurmët shpërndahen shpejt, ato lënë disa shenja që ngjajnë me retë në lartësi të madhe. Retë e tilla reflektojnë dritën e diellit përsëri në hapësirë gjatë ditës, por ato gjithashtu mund të bllokojnë nxehtësinë e Tokës në atmosferën e poshtme.
Këto vija të forta priren ta ngrohin Tokën më shumë sesa ta ftohin atë, duke shkaktuar 1% deri në 2% më shumë ngrohje globale. Efekti është aq i theksuar sa Breakthrough Energy, organizata e themeluar nga Bill Gates, ka mbledhur një grup pune që po kërkon të adresojë problemin. Në maj, grupi njoftoi një partneritet me ForeFlight, një startup aplikacioni aviacioni i blerë nga Boeing në 2019, për të rekomanduar shtigje fluturimi që minimizojnë mundësinë e formimit të këtij fenomeni nga avionët.
Google gjithashtu bashkëpunoi me Breakthrough Energy, duke stërvitur modelet e tij të AI me të dhëna në një përpjekje për të parashikuar situatat që çonin në krijimin e madh të këtyre vijave në qiell. American Airlines testoi modelet gjatë 70 fluturimeve, të cilat lëshuan 54% më pak vija në ajër, sipas Google.
Article: Brenton Benja