Të mërkurën, Komisioni Evropian vendosi gjobat e para për mosrespektimin e Aktit të Tregjeve Dixhitale (DMA), duke goditur gjigandët e teknologjisë Apple dhe Meta.
Apple u gjobit me €500 milionë për shkelje të rregullave për sa i përket dyqaneve të aplikacioneve, ndërsa Meta mori një gjobë prej €200 milionë për modelin e reklamimit “paguaj ose mirato” në Facebook dhe Instagram.
Këto gjoba pasojnë hetimet njëvjeçare që pas hyrjes në fuqi të DMA në 2024. Apple duhet të zbatojë ndryshimet në produktet e saj deri në fund të qershorit ose të përballet me gjoba shtesë ditore.
Komisioni po shqyrton gjithashtu përpjekjet e fundit të Meta për pajtueshmërinë. Ndërsa këto gjoba janë të rëndësishme, ato janë më të vogla se gjobat e mëparshme antitrust të vendosura ndaj kompanive. Pavarësisht sanksioneve, pati dhe disa lëshime.
Komisioni e mbylli hetimin e tij për browser-in e Apple dhe politikat e paracaktuara të aplikacioneve pas ndryshimeve që përfituan nga konkurrentët si Mozilla. Ai gjithashtu hoqi Facebook Marketplace nga lista e shërbimeve të rregulluara sipas DMA. Megjithatë, presioni i zbatimit mbi Apple vazhdon.
Komisioni lëshoi një fletë tarifimi në lidhje me praktikat e tij me tregjet alternative të aplikacioneve, që mund të çojë në ndëshkime të mëtejshme. Komisionerja e BE-së për Konkurrencën Teresa Ribera deklaroi se të dyja firmat përforcuan varësinë e përdoruesve nga platformat e tyre dhe nuk arritën të përmbushin standardet DMA.
Apple dhe Meta kritikuan të dy gjobat, duke pretenduar shënjestrim të padrejtë dhe paralajmëruan për pasoja më të gjera ekonomike. Gjobat vijnë në mes të tensioneve gjeopolitike, me Shtetet e Bashkuara që sinjalizojnë një hakmarrje të mundshme. Megjithatë, liderët e BE-së theksuan angazhimin e tyre për zbatimin e rregulloreve dixhitale pavarësisht nga presioni ndërkombëtar, duke riafirmuar qëndrimin e bllokut ndaj qeverisjes së teknologjisë.