Shkolla të ndryshme në mbarë botën po marrin masa për të ndaluara përdorimin e smartphone-ve gjatë orarit të mësimit. Por ndërsa telefonat inteligjentë po largohen nga klasa, shumë prindër mund të pyesin veten se kur është mosha e duhur për t’iu dhënë fëmijëve telefonin e tyre të parë. Megjithatë një përgjigje ekzakte është e vështirë të jepet.
Gjatë viteve të fundit është shumë e vështirë të shikosh një fëmijë që nuk përdor një smartphone. Të dhënat e mbledhura nga Ofcom tani tregojnë se 65% e fëmijëve kanë një smartphone para moshës dhjetë vjeç.
Studimet e fundit tregojnë gjithashtu se fëmijët kanë telefonat e tyre personalë në moshë të hershme, me ¼ e fëmijëve 5-7 vjeç tani që zotërojnë një smartphone. Mesatarisht, mosha në të cilën një fëmijë në SHBA merr telefonin e tij të parë tani është 11.6 vjeç. Edhe fëmijët që nuk kanë telefona inteligjentë shpesh huazojnë pajisje të tilla si tableta nga prindërit e tyre.
Një raport i fundit i Ofcom zbuloi se 90% e fëmijëve të moshës 3-4 kanë akses në internet, me 84% që e bëjnë këtë për të parë YouTube. Një nga shqetësimet më të mëdha që prindërit mund të kenë është se dhënia e fëmijëve të tyre një smartphone shumë herët mund të pengojë zhvillimin e tyre. Ndërsa kjo është një çështje e debatit intensiv shkencor, ka një numër në rritje të provave që sugjerojnë se përdorimi i smartfonëve mund të ketë efekte negative.
Profesor Azevedo thotë: “Për mendimin tim, unë jam i shqetësuar për fëmijët që zëvendësojnë lojën e zakonshme me lodrat dhe fëmijët e tjerë duke përdorur këto pajisje dhe se si kjo po ndikon në zhvillimin e aftësive të tyre sociale dhe komunikuese duke luajtur me fëmijët e tjerë. Ekziston edhe shqetësimi se duke mos luajtur atje, do të ndikohet edhe zhvillimi motorik”.
Hulumtimet aktuale sugjerojnë se mosha 6 vjeç mund të jetë një pikë kritike për zhvillimin e fëmijërisë, përpara së cilës dhënia e një fëmije çdo lloj media interaktive mund të mos jetë e këshillueshme. Deri në moshën gjashtë vjeç, fëmijët janë ende duke zhvilluar aftësi kritike motorike dhe ndërpersonale, të cilat mësohen më së miri përmes ndërveprimit ballë për ballë.
Për më tepër, studimet kanë zbuluar se sasia e materies gri, ose qelizave të trurit, duket se arrin kulmin pak para moshës gjashtë vjeç. Për këtë arsye, Shoqata Kanadeze e Pediatrisë (CPS) rekomandon që fëmijët nën dy vjeç të mos shpenzojnë fare kohë para ekranit dhe që fëmijët nën pesë vjeç të shpenzojnë më pak se një orë në ditë.
Një studim i botuar në vitin 2022 në Acta Psychologica bazuar në fëmijët tajlandez të moshës dy deri në pesë vjeç zbuloi se fëmijët që shpenzojnë më shumë kohë në telefonat inteligjentë kishin aftësi më të këqija motorike. Po kështu, hulumtimi nga Universiteti i Kembrixhit zbuloi se përdorimi i gjerë i smartfonëve tek fëmijët lidhej me impulsivitet më të lartë.
Studimi zbuloi se ekspozimi i përsëritur ndaj përmbajtjeve të shpejta si Reels në Instagram dhe TikTok mund të pengojnë angazhimin në aktivitete që kërkojnë vëmendje të qëndrueshme. Ndërsa fëmijët rriten, truri i tyre zhvillohet më plotësisht dhe ata mund të preken më pak. Profesor Azevedo vëren se hulumtimi ka zbuluar se fëmijët më të vegjël se gjashtë vjeç mund të jenë veçanërisht të ndjeshëm ndaj efekteve shqetësuese të gjumit nga smartphone-t.