Udhëtarët që fluturojnë për në, nga ose brenda Evropës së shpejti mund të shijojnë bagazhe dore falas, pasi Bashkimi Evropian (BE) votoi për të ndaluar vendosjen e tarifave nga linjat ajrore për bagazhet e dorës.
Më 24 qershor, ligjvënësit e BE-së votuan me shumicë dërrmuese në favor të një propozimi që do t’u lejonte pasagjerëve të mbanin falas në kabinë një send personal apo një bagazh dore.
Rregullore të reja për bagazhet që mbani në dorë
Propozimi do të lejonte sendet personale, të tilla si çanta dore, çanta shpine ose laptopë, me dimensione maksimale prej 40 x 30 x 15 cm, së bashku me një bagazh dore që peshon deri në 7 kg dhe me dimensione maksimale prej 100 cm. Ndërsa shumica e linjave ajrore kryesore të Evropës, përfshirë Air France, Lufthansa dhe KLM, zakonisht lejojnë pasagjerët të sillnin në bord një send personal dhe bagazh dore falas për shumicën e tarifave, ky nuk është rasti për shumë transportues evropianë me kosto të ulët.

Ndikimi në Linjat Ajrore me Kosto të Ulët
Ryanair—linja ajrore më e madhe e kontinentit për sa i përket numrit të pasagjerëve—së bashku me rivalët easyJet dhe Wizz Air, janë të njohur për faturimin shtesë të pasagjerëve për çantat e dorës. Në disa raste, shtimi i bagazheve të dorës në një fluturim me kosto të ulët në Evropë mund të dyfishojë koston e të gjithë biletës, ose më tepër. Për shembull, pasagjerëve të Ryanair aktualisht u ngarkohet deri në $82 për dy çanta dore, një kosto e ngjashme me shumë nga tarifat e saj bazë të fluturimit.
Sipas BE-së, legjislacioni i propozuar do të përmirësonte të drejtat e pasagjerëve ajrorë dhe do të siguronte që sistemi të jetë më i drejtë dhe më efikas për të gjithë. Është pjesë e një grupi më të gjerë reformash të përshkruara nga Komisioni Evropian në vitin 2023, i cili gjithashtu përfshin kërkesën që linjat ajrore të jenë më transparente në lidhje me kostot totale të fluturimit, duke u ofruar pasagjerëve më shumë të drejta kompensimi dhe duke siguruar që familjet të mund të ulen së bashku pa kosto shtesë.
“Vota e sotme shënon një hap të rëndësishëm drejt udhëtimit më të drejtë dhe më transparent“, tha Matteo Ricci, Zëvendëskryetar i Komitetit të BE-së për Transportin dhe Turizmin (TRAN). “Kompromiset e dakorduara mbrojnë të gjithë pasagjerët, me vëmendje të veçantë për personat me aftësi të kufizuara dhe lëvizshmëri të reduktuar, dhe prezantojnë masa konkrete siç është përkufizimi i qartë i bagazhit të dorës falas deri në një madhësi maksimale prej 100 cm, një e drejtë themelore për të shmangur kostot shtesë të pajustifikuara. Rritja e transparencës për ndërmjetësit dhe forcimi i organeve zbatuese do të sigurojnë një sistem më të drejtë dhe më efikas. Parlamenti po mban një qëndrim të fortë që mbron të drejtat e qytetarëve.”

Kundërshtimi nga linjat ajrore
Megjithatë, shumë linja ajrore dhe përfaqësues të industrisë kanë shprehur kundërshtimin e tyre ndaj vendimit të ri të propozuar, i cili ende duhet të miratohet nga të paktën 55% e shteteve anëtare të BE-së. Linjat Ajrore për Evropën (A4E), shoqata më e madhe e linjave ajrore në BE, paralajmëroi se kjo do të rezultonte vetëm në rritje të kostove për transportuesit, të cilat më pas do t’i kalohen çdo pasagjeri në formën e tarifave më të larta.
“Tregu i linjave ajrore të Evropës është ndërtuar mbi zgjedhjen”, tha Ourania Georgoutsakou, drejtoreshë menaxhuese në A4E në një deklaratë. “Detyrimi i një bagazhi të detyrueshëm me rrota i zhvesh pasagjerët nga kjo zgjedhje dhe i detyron pasagjerët të paguajnë për shërbime që mund të mos i duan ose nuk kanë nevojë.”
Një zëdhënës i shoqatës së linjave ajrore shtoi: “Ka një kosto për transportimin e çantave për linjat ajrore dhe qasja e propozuar nga Parlamenti do të thotë që linjat ajrore do të duhet ta kalojnë këtë kosto të rritur tek të gjithë pasagjerët.”