Personat që kanë tendencën të kërkojnë çdo gjë në ChatGPT priren të jenë më të vetmuar, më të varur emocionalisht nga AI dhe kanë më pak marrëdhënie shoqërore offline, sugjeron një studim i ri (PDF).
Vetëm një numër i vogël përdoruesish angazhohen emocionalisht me ChatGPT, por ata që e bëjnë këtë janë ndër përdoruesit më të mëdhenj, sipas një çifti studimesh nga OpenAI dhe MIT Media Lab. Studiuesit shkruan se përdoruesit që u përfshinë në bisedat personale emocionalisht më ekspresive me chatbot-et prireshin të përjetonin nivele më të larta të vetmisë – megjithëse nuk është e qartë nëse kjo shkaktohet nga chatbot-i ose sepse njerëzit e vetmuar po kërkojnë lidhje emocionale.
Ndërsa studiuesit kanë theksuar se studimet janë paraprake, ata bëjnë pyetje urgjente se si shërbimet AI, të cilat sipas OpenAI përdoren nga më shumë se 400 milionë njerëz në javë, po ndikojnë në jetën e njerëzve jashtë botës virtuale.
Studiuesit zbuluan se pjesëmarrësit që shpenzonin më tepër kohë me ChatGPT kishin më shumë gjasa se të tjerët të ishin të vetmuar dhe të mbështeteshin më shumë në mjetin AI. Chatbot-et e bazuara në zë fillimisht u duk se ndihmonin në zbutjen e vetmisë në krahasim me chatbot-et e bazuara në tekst, por ky avantazh filloi të shkaktonte probleme të tjera sa më shumë që dikush i përdorte ato.

Pas përdorimit të chatbot-it për 4 javë, pjesëmarrëset femra në studim kishin pak më pak gjasa të shoqëroheshin me njerëz të tjerë sesa meshkujt e marrë në studim. Pjesëmarrësit që ndërvepruan me modalitetin e zërit të gjinisë së kundërt në ChatGPT raportuan nivele dukshëm më të larta vetmie dhe më shumë varësi emocionale nga chatbot në fund të eksperimentit.
Në studimin e parë, studiuesit analizuan të dhënat e botës reale nga afër 40 milion ndërveprime me ChatGPT, dhe më pas pyetën 4076 përdoruesit që kishin ato ndërveprime se si ndiheshin. Për studimin e dytë, Media Lab rekrutoi pothuajse 1000 njerëz për të marrë pjesë në një provë katër-javore që shqyrtonte se si pjesëmarrësit ndërvepruan me ChatGPT për të paktën pesë minuta çdo ditë. Më pas, pjesëmarrësit plotësuan një pyetësor për të matur ndjenjat e tyre të vetmisë, nivelet e angazhimit social dhe varësinë emocionale nga roboti.
Dippold, e cila hulumton komunikimin ndërkulturor në Universitetin e Surrey, tha se do të ishte e rëndësishme të përcaktohet se çfarë e shkaktoi varësinë emocionale nga chatbots. “A shkaktohen ato nga fakti se biseda me një robot lidh përdoruesit me një laptop ose një telefon dhe për këtë arsye i largon ata nga ndërveprimi autentik shoqëror? Apo është ndërveprimi social, mirësjellja e ChatGPT ose një shoqëruesi tjetër dixhital, që i bën njerëzit ta dëshirojnë më shumë?“